Les 2. Opdracht 1: Game uitbreiden

<- Naar les 1 Naar les 3 ->
Pong was een van de eerste games ooit. Klik op de afbeelding voor een plek waar je deze game kunt vinden.

Je hebt kennis gemaakt met het invoer-verwerking-uitvoer model. Door m-block te gebruiken. Tijd om wat aan verwerking van al die kennis te doen!

We waren al bezig met het maken van een hele kleine game. Die ga je uitbreiden in opdracht 1.

Leerdoelen

  • Verdiepen van het begrip van invoer-verwerking uitvoer model.
  • Kennismaking met de programmeertechnieken lussen en voorwaardes.
  • Kennismaking met sensoren.
  • Samenwerken in een leerteam.

tijdens de les:

  • Voer opdracht I uit, maak gebruik van je medeleerlingen om tot een resultaat te komen!

Huiswerk bij dit onderdeel:

Opdracht I

Hieronder (zie materialen) zie je het mblock bestand “Panda en School“. Gebruik dit bestand als basis om je eenvoudige game verder uit te breiden met de volgende functionaliteit:

  • Als de panda beer een hapje eet; moet er een punt bij de score komen. (cijfer: 1)
  • De panda moet natuurlijk ook de school in. Hij moet dus ook naar boven en naar beneden kunnen bewegen! (cijfer: 3)
  • Als de panda de schooldeur raakt, moet er “iets” bijzonders gebeuren; bijvoorbeeld een geluid wordt afgespeeld. (cijfer: 5)
  • Bouw een herhaling in de software die ervoor zorgt dat een gebeurtenis telkens opnieuw plaatsvindt. (cijfer: 6)
  • Vraag een medeleerling om geschreven feedback (verbeteringen of toevoegingen aan je produkt), en geef geschreven feedback aan een ander. (7 punten). Zie Feedback geven. Je levert je feedback als word document in bij de inleverplek op de ELO. .
  • verwerk de feedback in je produkt (9)
  • Laat het bananen regenen (of iets anders dat animeert of beweegt). (cijfer: 10)

Beoordeling en afronding

Je krijgt een cijfer dat hoort bij de hoogste functionaliteit die is voltooid. Dus, om een 3 te krijgen MOET je de functionaliteit voor een 3 hebben uitgevoerd.

Sla je eindresultaat op, verwerk je naam en klas in de bestandsnaam. Deel je opdracht in de ELO.

Materialen

Les 2 (klik op deze tekst voor alle materialen)

<- Naar les 1 Naar les 3 ->